Monday, January 17, 2011

Tak Sehat lak...


Aloha...arini ari selase aku x g keje aka amik mc sbb x sehat...huhu^^masuk arini dah 3 ari aku sakit kepala n semalam muntah2..kat opis smlm pon ade muntah gak..so aku decided not to pergi opis arini...takut lagi teruk...ni mesti angkara dok bwh aircond..b4 this x dok bwh ok ok jerk...hurm...sabo jer lah...rite now i'm using laptop adikku smbil dengar lagu dilema by intan nuraini...name same ngn aku lak tu..hikhik^^...dah beberape ari die ni dgr lagu ni...da kemaruk kot^^so disebabkan mc arini dpt lah aku mengupdate blog sbb bosan baring atas katil..leh bagi otak buntu ngn tersekat tau kalo x wat pape...^^


Since aku bukak blog ni dr awal lg da decided to make a tutorial for Autodesk Maya user...will come out for the basic first kot then bru go detail...aku kt opis major ke arah 3D modeler...aku model,rig and texture at the same time...aku gak ok part animation sbb dok kt department ni almost 8 month!!hoho~kat modeling pon 8 month gak...so rite now aku da kt department buat iklan or tvc and other contoh cam wat trailer ke ape ke...and if tgh x byk keje aku rajin research bende2 yang aku kurang fasih...so skang ni aku da tau rendering part gak tp nak powerkan part how to get the rite lighting n nak try rendering style lain...part compositing lak aku baru jerk melangkah masuk...aritu wat precomp then dah 2 ari blaja wat comp...best gak comp nih...leh leka wat x sedar da time lunch..^^i'm gonna improve myself first kt render n comp before nak kasi tutorial...maybe at first mao kasi modeling dulu kot...nnti i'll update lah sbb skang tgh wat tutorialnye...so nantikan la ek...^^

errr...lupe lak..aku gune autodesk maya 2010 b4 this 2009..x byk beza pon cume shotcut die lagi best n lg byk bende baru gak lah...^^

ni la bende yg aku ngadap hari2 depan double monitor aku...huhu^^

No comments:








ShoutMix chat widget